Amikor a történelem csak díszlet
2008. január 4. 12:00
Történelmi filmeket ismertető sorozatunk harmadik felvonásában olyan művek közül válogattunk, amelyek csupán háttérként használják fel a történelem viharait.
<
Színes alapanyag csupán
Vágy és vezeklés (2007)
A történet: Ian McEwan regényének adaptációjában a kertész fia beleszeret munkaadója lányába, ám annak húga félreért egy szökőkútbeli mártózást, és féltékenységével mindenki életét tönkreteszi. A feloldozás a film végén csak költői formában érkezik meg.
Miért szeretjük: Az alkotás hangulata utolérhetetlen, a rendezés, a színészek és az operatőr munkája pedig az idei Oscar-szezon egyik leginkább esélyes mozgóképévé varázsolta az irodalmi alapanyagot.
A Da Vinci-kód (2006)
A történet: Nincs olyan ember a földön, aki ne ismerné az ezredforduló összeesküvés-elméletét: Jézus viszonyát Mária Magdolnával, és az abból született örököst, akinek utódai még ma is élnek.
Miért szeretjük: Hozzáállás kérdése, tisztes iparosmunka vagy halvány adaptáció. Mindenesetre a kódokat digitális effektek hangsúlyozzák, hogy még a töriből gyengébb osztályzatokat szerző nézők is megértsék a mondandót.
The Man from Earth (2007)
A történet: Búcsúra készül a baráti társaság: egyikük utazása előtt azzal sokkolja egyetemi kollégáit, hogy ő valójában cro-magnoni ősember, aki kétezer évvel ezelőtt forradalmi dolgokkal kísérletezett. A szkepszist hirtelen hit, majd kiábrándulás követi.
Miért szeretjük: A film nem a hollywoodi óriásprodukciók eszköztárával hódít, a párbeszédekre épülő sztori mégis lenyűgöz és hamar magával sodor. Csak remélni tudjuk, hogy egy magyar forgalmazó lehetőséget lát majd a tavalyi év egyik legjobb független filmjének behozatalában.