A nő helye a klasszikus reklámokban
2007. november 30. 11:00
A Daily Mail című angol napilap a politikailag korrekt reklámok előtti korból válogatta ki azokat a plakátokat, amelyek még hírből sem ismerik a női egyenjogúságot.
A reklámok egytől egyig alávetett helyzetben mutatják be a nőket: a szerencsétlenül küzdő háziasszonytól a hajsütővassal hadakozó irodistákig minden ábrázolással találkozhatunk.
A karikatúraként ható, ám az adott korban komolynak szánt reklámokat a héten újra megjelent You Mean A Woman Can Open It?: The Woman's Place In The Classic Age Of Advertising (Úgy érted egy nő is ki tudná nyitni?: A nő helye a klasszikus reklámokban) című könyv gyűjtötte össze.
Mindez egy olyan korra volt jellemző, amely nem ismerte, és nem is akarta ismerni az egyenjogú és erős nőket. A "második" nem feladata így csupán abban merült ki, hogy most már ők is megküzdhettek egy ketchupos üveg kinyitásával.
A kérdés azonban ma sem tárgytalan - derül ki a Tűsarok válogatásából. "Egyenjogúság, emberi méltóság,intelligencia, tisztelet. Ezekkel a fogalmakkal a reklámipar nem sokat vacakol. Pár civil viszont úgy döntött, eljött az idő, hogy fölvegye a harcot a reklámcápákkal , akik szemében nincsenek nők, csak filléres nőcskék, és sokszor férfiak sincsenek, csak nadrágba bújt bárgyú bunkók, akik a nőkben letepernivaló szexuális prédát látnak, semmi mást."