Pontatlanságuk miatt szeretjük a történelmi filmeket
2007. október 19. 12:00
<
A leghitelesebb filmtől a legnagyobb rejtélyig
Artúr király (2004)
A film: Clive Owen, azaz Arturius szarmata lovasaival menti meg Guinevere-t, a pikt törzsfő lányát, hogy aztán közösen lépjenek fel a hódító és roppant gonosz angolszászok ellen.
Miért nem lett volna jó másként: Most őszintén: kit érdekelt volna egy római elöljáró reménytelen küzdelme az évtizedekig tartó bevándorlással szemben?
Apocalypto (2006)
A film: Mel Gibson rendezésében egy ősi civilizáció kel életre, amelynek tagjai eredeti maja nyelveken üvöltenek, majd digitális kézikamerák között rohanva száguldanak az őserdő és a poros nagyváros között. A rendező nem csügged: Boudicca icéneus királynő mellett örök álma a makkabeus-háborúk vászonra vitele, és Adolf Hitler félreértett apjának bemutatása mellett a rómaiak elleni zsidó háború véres mészárlása is kedves a szívének.
Miért nem lett volna jó másként: A film egy brutális, pusztulásra megérett kultúra bemutatása mellett gyakorlatilag nem szól semmiről. Ha a főszereplő menekülése közben - Mel Gibsonhoz méltó módon - mindenkit lemészárol, akkor az azért legyen, mert ki akarják tépni a szívét, nem pedig azért, mert fogságban tartják.
Szerelmes Shakespeare (1998)
A film: Az avoni hattyú találkozik múzsájával, és a saját műveiben is leírt eseményeket éli át. Igazi romantikus vígjáték, rengeteg shakespeare-i utalással, amelyek persze kellőképpen homályosak.
Miért nem lett volna jó másként: Jelentkezzen, akit érdekelne egy ismeretlenség homályába burkolózó, színdarabokat író átlagember!
Ön mit gondol? Milyen történelmi filmek kerülhetnének még fel a "pontatlan, de érdekes filmek" listájára? Észrevételeit itt megírhatja nekünk!