Pontatlanságuk miatt szeretjük a történelmi filmeket
2007. október 19. 12:00
<
Az ásító unalomtól a trollokig
Marie Antoinette (2006)
A film: Kirsten Dunst nem a modernkori Manhattanben nyafog és viselkedik önző módon, hanem a 18. századi Franciaországban.
Miért nem lett volna jó másként: A 18. századi orvosi beavatkozások ismeretében nem szeretnénk végignézni, amint a két főszereplő a fitymáról és annak eltávolításáról társalog. Az eseménytelen, dőzsölő hétköznapok hangulatának bemutatása viszont annyira hitelesre sikerült, hogy a film sokszor az unalom határait súrolja.
Amadeus (1984)
A film: A klasszikus kor bőrnadrágos Mozartja nagyokat szellent, nemesasszonyokkal hetyeg, miközben csodálatos zenét komponál Salieri legnagyobb bosszúságára, aki rengeteg időt fecsérel arra, hogy lerombolja Mozart munkásságát.
Miért nem lett volna jó másként: Az iszákos zeneszerző barátságos rivalizálása Salierivel körülbelül annyira lett volna szórakoztató, mint egy családi házivideó.
300 (2007)
A film: Frank Miller képregénye derűs izomkötegek, torz bölcsek és hatalmas szörnyek kíséretében került filmvászonra. Tény azonban, hogy a szerző a képregényben sem a történelmi pontosságot tekintette céljának, így ezt a filmen is igen nehéz lenne számon kérni.
Miért nem lett volna jó másként: Kérdezzük csak meg Oliver Stone-t és azokat, akik nagyot buktak a Nagy Sándorról szóló film hitelességével.