Kalandozás a reneszánsz popzene labirintusában
2006. november 6. 10:15
Ha Stingre gondolunk, nem éppen az Erzsébet-kori kifinomult zene jut eszünkbe. Most azonban át kell értékelnünk eddigi véleményünket.
A lant valóban az Erzsébet-kor népszerű hangszerének számított, még maga
a királynő is szívesen játszott rajta. Az énekhangra és lantra írt John
Dowland dalokat általában klasszikus képzettségű zenészek adják elő, és Sting -
saját bevallása szerint - nem tartozik közéjük. Ennek ellenére a CD
meglehetősen jó kritikákat kap.
Sting - szintén saját elmondása szerint - már több, mint 20 éve foglalkozik
Dowland zenéjével. Érdeklődése csak fokozódott, amikor bemutatták Edin Karamazov
boszniai lantművésznek, akivel egy éven keresztül közösen kutatták Dowland
szerzeményeit.
Bár ezek a dalok jóval a slágerlisták kora előtt íródtak,
Sting mégis popzeneként kezeli őket. Szerinte Dowland volt Anglia első, ismert
énekese és dalszerzője, és "ő találta fel a formát - az elidegenedett
énekest/dalszerzőt". Érthető hát, hogy a "szenvedés királya" vonzódik
Dowlandhoz, aki leginkább olyan hipnotikus erejű, szenvedéssel teli dalairól
ismert, mint a "Flow My Tears," "In Darkness Let Me Dwell" és "Come, Heavy
Sleep."