Óvszerreklámban okozott botrányt Mao
2009. április 18. 13:33 MTI
A kínai média és számos internethasználó haragját vonta magára a Doc Morris nevű patikalánc, amely óvszerreklámjában spermiumként ábrázolta Mao Ce-tung (Mao Zedong) egykori kínai vezetőt.
A reklámban ábrázolt spermiumok egyike, amely mellett egy óvszer kelleti magát, jellegzetes Mao-frizurát visel. Hasonló motívumban ábrázolják Adolf Hitlert is, a Hitler-spermium bajuszáról és oldalválasztékáról ismerhető fel. Az óvszerhasználatra buzdít a turbánjáról és szakálláról felismerhető, Oszama bin Ladenről mintázott társuk is.
A Kínai Népköztársaság atyjának Hitlerrel és a terroristavezér bin Ladennel való egy sorban említése, valamint az a vélemény, hogy világrajövetelét óvszerrel kellett volna megakadályozni, számos kínait felháborított. A kínai Népújság honlapján egy egész oldalt szentelt a témának, amelyhez feldúlt hozzászólások érkeztek. A Global Times című lap szerint a Grey Worldwide reklámügynökség üzenetet küldött Kínának, amelyben elnézést kért.
Az elmúlt évben a francia Citroen autógyár kényszerült bocsánatkérésre, amiért egy spanyolországi reklámjában bandzsán és ferde szájjal ábrázolta Maót. A kommunista politikust végül lecserélték Napóleonra.