A lebutított töritanítástól tartanak a történészek
2007. január 11. 10:15
Az angliai iskolákban készülő oktatási reform kapcsán elvégzett felmérések komoly aggodalmat váltottak ki a történészek körében, mert szerintük az interaktív oktatás legtöbb vívmánya a minőség rovására megy, és leegyszerűsíti a történelmet.
<
A történelemtanításról több mint 70 tanár és 160 diák megkérdezésével készített tanulmányból kiderül, hogy a legtöbb - közép- és felsőoktatásban tanuló - diák túl bonyolultnak és összetettnek tartja a történelmet, és szerintük jó lenne, ha még több interaktív eszközt vonnának be az események elmagyarázásába.
Ráadásul a történelemtanítás helyzetét az érintettek szempontjából külső tényezők - ideológiai, illetve politikai megfontolások, valamint a felsőoktatás viszonyai - határozzák meg, így a tényleges szakmai érdekképviselet is egyre nehezebbé válik - írja Jakab György az Új Pedagógiai Szemlében.
Brit történészek a felmérés kapcsán amellett érvelnek, hogy a történelemtanítás még a marginalizálódás mellett is érdekes a múltról alkotott kép leegyszerűsítése nélkül. Szerintük éppenséggel a tanárok részéről lenne szükség több képzelőerőre. Emellett az is segíthetne, ha az oktatási intézmények végre szorosabb intézményi kapcsolatokat építenének ki a múzeumokkal és örökségvédelmi szervezetekkel.