Magyar fejlesztésnek köszönhetően barangolhatjuk be az ókori Pannóniát
2017. március 3. 10:27
A Történelmi Animációs Egyesület és a Hyperion Kft legújabb fejlesztésének segítségével a 3. századi Római Birodalomba, pontosabban Pannóniába utazhatunk, ahol egy interaktív kalandban vehetünk részt. Az oktató, ismeretterjesztő „játékban” mi magunk barangolhatjuk végig egy római város sikátorait, főterét, templomait és fényűző villáit. Az utunk során érintett információs pontokon ismerhetjük meg az ókori hétköznapok kisebb-nagyobb jellegzetességeit.
A Történelmi Animációs Egyesület és a Hyperion Kft legújabb fejlesztése túlmutat a tőlük megszokott 3D animációs dokumentumfilmeken. Az utazás most nem filmre épül, hanem interaktív kalandra.
Az egyesület évek óta a számítógépes játékok animációs felhasználásán dolgozik. Most a klasszikus számítógépes kalandjátékok útját követve készítenek valódi interaktív tartalomra épülő, történelmi témájú ismeretterjesztő „játékokat”. A magyar nyelvben nincsen igazán jó szó rá, az angolszász oktatásban „EDUgames” a megnevezése.
Az egyesület úgy véli, hogy az ilyen jellegű digitális segédanyagok fémjelzik a jövő oktatási technikáit, módszereit. Ráadásul az általuk használt alternatív kivitelezési megoldások rendkívül költséghatékony és korlátlanul fejleszthető lehetőséget kínálnak.
Az Egyesület a „játék” következő fejlesztési fázisban komplex cselekménytörténetbe „rejti” a római tananyag információit. A pannóniai – hangsúlyozottan fiktív – római város után Szigetvár várát és egy honfoglaló falut terveznek megeleveníteni.
A „játék” egyelőre szűk közönség előtt, iskolákban mutatkozik be, de az Egyesület tavasszal a honlapján mindenki számára elérhetővé teszi.