Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
A humbugherceg hableánya
A 19. századi Egyesült Államok legsikeresebb szórakoztatóművésze kétségtelenül a cirkusztulajdonos P. T. Barnum volt. A magát előszeretettel csak „humbugherceg” néven emlegető Barnum híres volt arról, hogy semmilyen átveréstől nem riadt vissza, ha közönségcsalogatásról volt szó. Arra viszont talán még ő se számított, hogy mekkora sikeres lesz egyik legbizarrabb reklámfogásának.
Barnum 1842-ben bejelentette majd úton-útfélen hangoztatta, hogy hamarosan bemutat egy valódi sellőt, amelyet a Csendes-óceánon, Fiji szigete mellett fogtak. A fantasztikus teremtmény a valóságban egy hal alsó fele volt, összevarva egy majom felsőtestével. Hogy hitelessé tegye az attrakciót, egyik munkatársát a londoni – egyébként nem létező – Természettörténei Líceum kutatójaként mutatta be, aki aztán részletes anatómiai előadásokat tartott a hableányról. Így mire a groteszk teremtmény végre megérkezett Barnum new york-i múzeumába, annak látogatottsága megháromszorozódott.