Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Egy álkatasztrófából lett katasztrófa
1896-ban a Missouri, Kansas és Texas Vasutak egy alkalmazottja, William George Crush egy rendkívül ambiciózus tervet eszelt ki, hogy növelje a cég népszerűségét. Kiválasztott egy nagy, üres, vidéki telket Texasban, ahol hatalma lelátókat és egy vasúti sínpárt épített fel. Az ötlet az volt, hogy a síneken szembehelyeznek egymással két mozdonyt, majd azokat teljes sebességre felgyorsítva frontálisan karamboloztatják egymással.
A „vasszörnyek párbajára” mintegy 40 ezer izgatott néző érkezett és úgy tűnt, hogy Crush akciója fantasztikus eredményt fog hozni. Az attrakció a tervek szerint el is indult, aztán az ütközés pillanatában elszabadult a pokol. Az egymásnak csapódó mozdonyok kazánjai azonnal felrobbantak, óriási mennyiségű fémtörmeléket repítve a levegőbe.
A robbanásban rengetegen megsérültek, hárman pedig életüket is vesztették. Az áldozatok közt volt egy kislány is, akinek koponyáját teljesen összetrancsírozta egy repülő vasdarab. A vasúttársaság ezután kénytelen volt nagyon komoly kártérítési összegeket kifizetni. Furcsa módon, az eredeti terv végül bevált: a cégnek nemcsak a hírneve, de a forgalma is jelentősen megugrott a következő években.