Reklámsztár lesz a rodoszi kolosszus
2006. november 13. 08:45
A rodoszi kolosszust, az antik világ hét csodájának egyikét arra akarják felhasználni, hogy egy videoklipben a lemerült szárazelemek gyűjtését és újbóli felhasználását reklámozza.
A legenda szerint a 31 méter magas Kolosszus a rodoszi kikötő bejáratánál állt, és szétterpesztett lábaival átfogta annak bejáratát. Valószínűleg i.e. 304-292 között készült, és hetven évvel később földrengés döntötte le. A darabokra tört bronz szobrot később állítólag arab kereskedők eladták.
Az EXIDE elektromos elemgyártóval folytatott hosszas tárgyalások után a görög Központi Régészeti Tanács (KAS) megadta a zöld jelzést, hogy a rodoszi kolosszus szárazelemek recyclingjét népszerűsítse.
A régészek először elcsodálkoztak a vállalat reklámötletén. A KAS általában elutasító álláspontra helyezkedik, valahányszor ókori műemlékekkel kapcsolatos filmforgatásról van szó. Az elmúlt évtizedekben nagyon kevés esetben adtak engedélyt a forgatásokra, ilyen volt például a 2004. évi athéni Olimpiai Játékok reklámja.
|
Ábrázolás a 16. századból - ismerje meg a modern világ 7 új csodájáról szóló szavazást! |
(Múlt-kor/MTI-Panoráma)