Foglalkozások, amelyek már nem léteznek
2014. március 3. 14:40
Telefonközpontos
A telefonálás egyszerűsödéséhez az 1889-ben feltalált automata telefonközpont vezetett el, amely feleslegessé tette az addigi kézi kapcsolásos telefon-összeköttetést. Puskás Tivadar Amerikában fogalmazta meg a telefonvonalak összeköttetését biztosító központ gondolatát: ötlete Bostonban, 1877-ben valósulhatott meg. A legenda szerint amikor Puskás első ízben meghallotta a vonal másik végén levő ember hangját, izgatottan felkiáltott: "Hallom!" Ez vált később világszerte a telefonálás üdvözlőszavává "halló" formában.
A telefonközpont találmányát valamennyi európai ország megvásárolta. Budapesten 1881. május 1-jén kezdte meg működését a budapesti Telefonközpont a jelenlegi József Attila utca (egykor Fürdő utca) 10. számú ház III. emeletén. Amikor világszerte áttértek az automata központokra, a telefontközpontokban dolgozó nők ezreinek munkája egyszerre feleslegessé vált.