Interneten kutatják a Márai-mítoszt
2011. április 12. 14:14 MTI
Internetes közvélemény-kutatást indított útjára a Helikon Kiadó a Bookline-nal együttműködve, hogy kiderítsék, miért olyan népszerűek Márai Sándor alkotásai.
A Helikon az elmúlt tizenöt évben mintegy másfél millió Márai-kötetet adott el, és most egy tízes ranglista összeállításával igyekszik megfejteni az idén 111 éve született író népszerűségének titkát.
A szervezők közlése szerint az érdeklődők a www.helikon.hu oldalra kattintva tölthetik ki a kérdőívet április 20-ig. A szervezők kíváncsiak például arra, hogy Márai melyik vállalt szerepe a legvonzóbb a kitöltők számára vagy szerintük mi lehet az 1998 óta tartó Márai-világsiker oka. A kérdőívet kitöltők szavazhatnak arra, hogy melyik a három kedvenc Márai-kötetük és voksolhatnak arról is, hogy melyik Márai által megélt vagy ábrázolt értéket látják megvalósulni a mai magyar társadalomban.
A közlés szerint a korábbi eladási összesítések alapján a Füves könyv a legnépszerűbb, több mint 250 ezer példányt adtak el belőle. Nem sokkal marad le mögötte A gyertyák csonkig égnek, A Napló-sorozat, az Eszter hagyatéka, az Egy polgár vallomásai és az író valamennyi versét tartalmazó, 2010-ben megjelent Halotti beszéd című kötet is előkelő helyen szerepel az eddigi összesítésekben.
A kérdőívet kitöltők nyereményjátékban vesznek részt, amelynek fődíja egy-egy Márai tematikájú este színházzal és vacsorával egybekötve - közölték a közvélemény-kutatás szervezői.