Hét érdekesség Salvador Dalíról
2018. május 11. 12:18 Jeki Gabriella Múlt-kor
Rendkívül kapzsi művésznek bizonyult
Dalí a művészeti közösségen belül is híres volt a pénzszerzés iránti szeretetéről. Emiatt néha viccesen „Avida Dollar”-nak nevezték, ami Salvador Dali anagrammáját is jelzi, és nem mellékesen a művész kapzsiságára utal. Dalí valójában szinte bármit megtett a pénzért. A híres Chupa Chups nyalóka logóját, illetve az 1969-es Eurovíziós Dalverseny logóját is ő maga tervezte. Szintén megjelent a Lanvin-csokoládé, a brandy és az „alka seltzer” hirdetéseiben is. De ezek csak a legalapvetőbb módjai voltak a készpénz szerzésnek. Egyik gazdag ügyfelét például arról győzte meg, hogy a művéhez használt festéket egymillió darázs mérgével keverte össze. Vagy épp Yoko Onótól követelt 10 ezer dollárt, aki a bajuszából kért egy kisebb darabkát.