Múlt-kor.hu

Múlt-kor bolt: Itt vásárolhatsz termékeinkből 》

Megalapítják a Magyar Waggon- és Gépgyár Rt.-t

2004. szeptember 13. 12:06

Győrben 1896. december 28-án kilenc magánszemély egymillió korona alaptőkével alapította meg a Magyar Waggon- és Gépgyár Rt.-t. A gyár négy évvel később, a párizsi világkiállításra már vasúti személy- és teherkocsikkal készült. 1910-ben megkezdődött az acélöntés, 1914-ben pedig elkészült az első győri személyautó. (A kocsigyártás negyven éven át folyt.) 1930-ban kezdték el gyártani a Rába kistraktort. 1941-ben megindították a Turán harckocsi gyártását, sőt Messerschmidt-repülőket is gyártottak. 1963 decemberében a kormány motor licenc vásárlásáról döntött, s ezzel a Rába a dízelmotor -gyártás bázisává vált. 1967-ben az Ikarus a BNV-n bemutatta a 200-as autóbuszcsalád városközi változatát, melynek sorozatgyártását Rába-MAN motorral kezdték meg. 1973-ban megkezdődött a Rába Steiger erőgépek gyártása. A Steiger-kapcsolat révén a gyár jelentős exportot bonyolított le az USA-ba. 1995-ben kifejlesztették főleg városi szóló és csuklós autóbuszok céljára a BDI23/28 típusú, kétfokozatú, csendes autóbusz hátsó futóműcsaládot, mely az év Industria nagydíját nyerte el. A napjainkban Rába Rt. nevű nagyvállalat - amely három üzletágat képvisel: Rába Futómű Kft., Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. és Rába Jármű Kft. - 2005-ben 45 milliárd forint feletti árbevételt ért el.

<

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

Megalapítják a Magyar Waggon- és Gépgyár Rt.-t

Aktuális számunkat keresse az újságárusoknál vagy fizessen elő itt!

2024. tél: Szoknyával a politikában

Ízelítő a Magazinból

További friss hírek

Legolvasottabb cikkeink

Facebook Twitter Tumblr

 

Váltás az asztali verzióra