Múlt-kor.hu

Múlt-kor bolt: Itt vásárolhatsz termékeinkből 》

Így villamosoztunk a 20. században

2015. október 22. 14:56

Budapesten az első, zöldre festett, maximum óránkénti tíz kilométeres sebességgel „száguldó”, a Nyugati pályaudvar és a Király utca között közlekedő villamoskocsikat 1887-ben állították forgalomba. Európában ez volt az első városon belüli, közúti villamosvasút. A főváros 1924-től engedélyezte a felső vezetékek használatát, ami a szolgáltatás színvonalának emelkedéséhez vezetett. A kiöregedő típusok helyére 1956-tól kezdve a Ganz gyár által kifejlesztett UV-villamos lépett. A Budapest közlekedését fél évszázadon keresztül meghatározó szerelvények utolsó példányát 2007-ben vonták ki a forgalomból. A villamosközlekedés az 1970-es évektől kezdve, a két új metróvonal megépülése után fokozatosan háttérbe szorult, a Váci úti, Thököly úti és a Rákóczi úti vonalat pedig meg is szüntették, néhány villamosjárat nélkül azonban még ma is elképzelhetetlen lenne a fővárosi közlekedés. A Fortepan képeivel idézzük fel, milyen volt a budapesti villamosközlekedés a 20. században.

<

„Világ proletárjai, egyesüljetek!“

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

Így villamosoztunk a 20. században

Aktuális számunkat keresse az újságárusoknál vagy fizessen elő itt!

2024. tavasz különszám: Mesés mítoszok és kivételes teljesítmények

Ízelítő a Magazinból

További friss hírek

Legolvasottabb cikkeink

Facebook Twitter Tumblr

 

Váltás az asztali verzióra