Gulyás-party és naplemente: utazási szokásaink a második világháború után
Az 1945 utáni években az IBUSZ-nak köszönhetően kialakult országimázs turisták százezreit vonzotta hazánkba.
Az 1945 utáni években az IBUSZ-nak köszönhetően kialakult országimázs turisták százezreit vonzotta hazánkba.
Idén 120 éves az IBUSZ, a magyar idegenforgalmi piac egyik legismertebb szereplője.
Bár a csillagokig még az IBUSZ-szal sem juthattak el az utasok, a vállalatot így is bátran sorolhatjuk a 20. század legnagyobb magyar „rekordereihez”.
Hangolódjunk mi is a „nagy utazásra”, helyezzük magunkat kényelmes bőrfotelbe és lapozzuk fel az IBUSZ-magazin 1927 és 1937 között kiadott lapszámait.
Ha éppen nem világháborúk pusztítottak, elődeink is felkerekedtek, és felfedezték – elsősorban Európa – kulturális és természeti kincseit.
Az IBUSZ-nak története kezdetétől fogva nem csupán feladata, de kötelessége is volt tájékoztatni a közönséget Magyarország turisztikai lehetőségeiről.
Hova és hogyan? Az előbbi kérdést kitörő lelkesedéssel, az utóbbit gyakran mély sóhajok közepette válaszolták meg az elmúlt évszázadok utazói.
120 éve a turizmus szolgálatában – Boldog születésnapot, IBUSZ!
Az idén 120 éves IBUSZ több logót is használt hosszú története során, az alábbiakban ezeket mutatjuk be.
Többhetes gyógyüdülés, lovaglás a Hortobágyon, víkendezés a Balatonon – a 20. század hajnalán aki tehette, útnak indult.
„A franciák azt mondják, hogy »elutazni annyi, mint meghalni egy kicsit«. Ezt sohasem hittem, mert szeretek utazni [...].