Gyengén teljesítenek az amerikai diákok történelemből
2011. június 28. 11:56 The New York Times
Egy tavaly tavasszal végzett felmérés eredményei szerint az amerikai tanulók jelentős része nincs tisztában kellő mértékben hazája történelmével.
Az amerikai diákok kevésbé jártasak a történelemben, mint más tárgyakban – derült ki egy országos felmérés frissen megjelent eredményeiből. A teszt kiértékelői szerint a legtöbb, általános iskola negyedik osztályában lévő tanuló például nem képes meghatározni, hogy miért volt fontos Abraham Lincoln személye. Azonban a probléma az oktatási rendszer felsőbb szintjein is jelen van, az érettségi előtt álló diákok közül csak kevesen tudták, hogy Kína Észak-Korea szövetségese volt a koreai háború folyamán.
A negyedik osztályosok 20 százaléka, a nyolcadikosok 17 százaléka, míg az érettségi előtt állók 12 százaléka középszintű eredményt ért el. Az eredmények ugyan javultak a legutóbbi (2006) felmérés óta, de még így is elmaradnak az elvárásoktól.
A teszteket múlt tavasszal készítették, hétezer negyedik osztályos, tizenkétezer nyolcadikos és tizenháromezer érettségi előtt álló diák bevonásával. A történelem egyike annak a nyolc tárgynak, melyek bekerültek a Nation’s Report Card néven futó felmérési programba. Az egyes területeken való jártasságot egy háromfokozatú skálán mérték: a részleges ismereteket jelölő „alap” minősítés jelölte a részleges eredményeket, a „gyakorlott” minősítés az alapos ismereteket, míg a legmagasabb szintet a „haladó” kategória jelezte.
A 2006-os vizsgálat óta bekövetkezett legfontosabb változás, hogy csökkent a távolság a fehérek és az afroamerikai, a spanyolajkú és az ázsiai származású kisebbség eredményei között. A történelem oktatásának támogatói szerint a gyenge eredmények arra világítanak rá, hogy a szövetségi és az állami szintű döntéshozók elhanyagolják a múlt tanítását. A helyzetet egy 2002-es törvény (No Child Left Behind Act) csak súlyosbította, melynek hatására az iskolák nagyobb hangsúlyt fektettek a matematika és az olvasás oktatására, így csökkentve a többi tárgyra – köztük a történelemre – szánt időt.
Linda K. Salvucci, történészprofesszor és a National Council for History Education vezetője szerint a hiba forrása a tanárképzésben van, mivel a tanárok a sokoldalúság jegyében inkább a társadalomtudományok tanításáról szereznek képesítést, így taníthatnak állami és állampolgári ismereteket, a történelem oktatására azonban már nem készülnek fel.