Csúcsokat dönt az internetes Rómeó és Júlia
2010. február 8. 11:11 The Daily Telegraph, MTI
Több mint húszmillió rajongója van már világszerte a Rómeó és Júlia szerelmére alapozó internetes Shakespeare-játéknak, amely marketingfogásból lett online kedvenccé.
Az "Ó Rómeó, miért vagy te Rómeó" elnevezésű internetes játékot eredetileg csak egy apró kampányfogásnak szánta a Shakespeare Country elnevezésű turisztikai oldal, és korántsem számítottak arra, hogy világszerte 22 millióan fognak rajongani érte.
A játékosoknak a Stratford-upon-Avon utcáin sétálgató Rómeó bőrébe kell bújniuk, hogy vaddisznókkal és csontvázakkal megküzdve rózsákat gyűjtsenek szívük hölgyének. A szerelmesek mellett pedig maga a bárd is feltűnik a játékban, hogy jelezze Rómeónak, mikor léphet új szintre.
A britek mintegy egyharmada próbálta már ki magát a hősszerelmes szerepében, és a felhasználók sorra küldik el barátaiknak és családtagjaiknak a játék linkjét. "Víruskampányt akartam indítani, de nem számítottam többre nagyjából 2,5 millió játékosnál" - mondta el az angol drámaíró warwickshire-i szülőhelyének népszerűsítéséért felelős Shakespeare Country honlap vezetője, Phil Hackett. "Azt hiszem, hogy a programozók jó munkát végeztek. Habár ezek rajzolt figurák, mégis azonnal felismerhetőek, és a környezetben is megtalálható az összes fontosabb helyszín, így a színház, a bárd szülőháza, és Anne Hathaway (Shakespeare felesége) háza is" - tette hozzá.
"Amióta tavaly májusban elindult a játék, azóta minden hónapban nagyjából negyedmillió új látogatónk van az oldalon, és az emberek jelentős százaléka gondolja úgy, hogy érdemes ellátogatni Shakespeare Countryba" - tette hozzá. "Ez a legnépszerűbb játék, amit valaha készítettünk" - mondta Stu Howart, a játékot készítő kokodigital vezetője.