Lóvasúttal és BUR-vasúttal Budapesten – így indult meg a fővárosi kötöttpályás közlekedés
2016. szeptember 16. 11:22
150 éve, 1866. augusztus 1-jén indult meg a villamosközlekedés elődjének is tekinthető menetrend szerinti lóvasútforgalom a pesti Széna (ma: Kálvin) tér és Újpest között. 120 éve, 1896. január 12-től szállított utasokat először villamos – a BUR-vasútként ismert cég égisze alatt – a mai Lehel tér és Újpest között, illetve a Megyeri kápolnáig. A kiállítás a kettős évforduló kapcsán kötöttpályás közlekedésünk másfél évszázados történetét tekinti át korabeli fotók és műtárgyak segítségével.
Szeptember 16-án 17 órakor Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója és Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere nyitják meg a Közlekedési Múzeum és az Újpesti Neogrády László Helytörténeti Gyűjtemény közös, a Lóvasút és BUR-vasút történetét bemutató kiállítását.
A kiállítás Pest-Buda, majd Budapest utcaképét a 19. században meghatározó lóvasúti utazásokról, a lóvasúti üzemről, valamint a villamosforgalom kialakulásáról és napjainkig tartó történetéről szól. A tárlat ugyan csak két hétig látható, de addig is tárlatvezetésekkel, gyerekfoglalkozásokkal (szeptember 25. és október 2.) várják az érdeklődőket. A kiállítás ingyenesen látogatható.
A szeptember 16-i 17 órakor kezdődő nyilvános megnyitó programja:
• A vendégeket köszönti Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere
• A kiállítást megnyitja Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója
• Közreműködik Szűts István előadóművész
Helyszín:
Újpesti Városháza Pincegaléria
1041 Budapest, István út 14.
Megtekinthető:
szeptember 17. és október 2. között hétfő kivételével naponta 10-18 óráig.
További információ a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum honlapján