Múlt-kor.hu

Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét

2017. november 24. 13:58

A jó terméknek is kell reklám

A 16. században Dél-Amerikából Európába behozott burgonya kétségtelenül az egyik legfontosabb növény a kontinens történelmében. A tápláló gumók ugyanis nagy szerepet játszottak abban, hogy kezelni lehessen az európai országokat gyakran sujtó éhínségeket, számtalan ember életét megmentve ezzel. Kezdetekben azonban a furcsa alakú, általában koszos krumpli még korántsem számított népszerű eledelnek. Sokan úgy vélték, hogy mérgező és akár leprát is terjeszthet.

A burgonya megítélése nem is javult egészen a 18. század végéig, amikor a francia gyógyszerész, Antoine-Augustin Parmentier el nem határozta, hogy kerül amibe kerül, de ő megszeretteti a krumplit az emberekkel. Parmentier ezért reklámakciók sorát vetette be az évek folyamán. Krumplivirágból készült csokrokat árusított, burgonya-témájú vacsorapartikat szervezett és még Mária Antónia királynét is meggyőzte arról, hogy viseljen krumplivirág szirmokat a hajában. (Ezzel párhuzamosan a királyné bátyja, II. József Magyarországon éppen adókedvezményekkel igyekezett elterjeszteni a burgonyát.)

Parmentier legsikeresebb reklámfogása azonban kétségtelenül az volt, amikor egy Párizs melletti telkén nekilátott krumplit termeszteni és a kert mellé fegyveres őrséget állított. Mindez megtette a hatását, a helyiek teljese mértékben meg voltak róla győződve, hogy ilyen látványos őrizet mögött csak valami nagyon értékes dolog rejtőzhet. Így mikor, Parmentier visszavonta őreit a földről, az emberek valósággal megrohamozták a burgonya ültetvényt.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét

Aktuális számunkat keresse az újságárusoknál vagy fizessen elő itt!

2022. nyár: Mesebeli menyegzők

Ízelítő a Magazinból

Legolvasottabb cikkeink

Facebook Twitter Tumblr

 

Váltás az asztali verzióra