Létrejön a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Rt.
2004. szeptember 13. 12:06
A főváros tulajdonában álló Budapest székesfővárosi Közlekedési Rt (BSZKRT) több kisebb közlekedési vállalat megváltásából jött létre. A társaság nevéhez fűződik az egységes főváros villamosvasúti hálózat megteremtése. A margitszigeti lóvasút (1928) és a Villányi úti omnibusz (1929) megszüntetésével eltűnik a lóvontatás a tömegközlekedésből. 1930-ban már 19 rendes és 6 időszakos autóbuszviszonylat volt. Párhuzamos villamos- és autóbuszvonal működtetésére 1932-ig nem kerül sor, addig az autóbuszvonalak csak a villamos vasút hálózatát egészítik ki. 1933-ban megjelenik az első trolibusz, 1936-ban az első fémvázas autóbusz. Az első közúti jelzőlámpát a Nagykörút és Rákóczi út kereszteződésében 1926-ban állították fel. Budapesten 1941. november 9-én lépett életbe a "jobbra hajts".