Metróépítés fenyegeti a római műemlékeket
2007. május 15. 11:00
A metróépítő olasz építőmérnökök nem számoltak azzal, hogy az Örök Város igazi régészeti aknamezőnek számít.
A tervek szerint a római metróhálózat új, C jelű vonala 30 méterrel a városközpont alatt futna, jóval a régészeti feltárások legalsó rétege alatt. Az állomásokat is mélyen a föld alá helyeznék, ám a kijáratok és felszíni nyílások megépítése komoly fejtörést okoz a szakembereknek.
|
Az új vonal (pirossal jelölve) |
A munkálatok lassan haladnak, és a régészek egy villa növénytartó amforáinak feltárása után jelenleg azt vizsgálják, hogy az állomások mostani formájukban megépülhetnek-e. Egyesek szerint az is lehet, hogy pont emiatt kell majd leállítani a munkálatokat.
|
Kereszteződés a Colosseum alatt |
"Szerencsétlen, de elfogadható helyzet" - nyilatkozta Federico Bortoli, a munkálatok vezetője a Corriere della Sera című olasz napilapnak, miután a munkások az egyik állomás építésekor egy császár kori római közfürdő maradványait is megtalálták. A C vonal építői ezután abba is beleegyeztek, hogy a régészek jelen legyenek az építkezésen, és azt is bejelentették, hogy ha valami jelentős emléket találnának, akkor a vonal azon részét újtratervezik majd.
Róma jelenlegi két metróvonala kikerüli a város középpontját, így metróval eddig nem lehetett eljutni a történelmi városmagba. A most épülő, 25 kilométeres új vonal a Colosseumot köti össze a Vatikánnal, mielőtt kifutna a külvárosba. A szakértők szerint az új vonal sokat enyhít majd a közlekedési problémákon.
(Múlt-kor/MTI)