Legyen Ön is Rákóczi!
2006. április 6. 17:30
Modellezett történelmi döntéshozás
A kicsit továbbra is a 90-es évek megoldásait és látványvilágát idéző játék a számítógép ellen játszható (a kuruc vagy Habsburg féllel, illetve az amerikaiakkal vagy a britekkel), vagy két játékos játszhatja egymás ellen: egy számítógépen felváltva, az interneten, illetve helyi hálózaton.
A felhasználó a saját bőrén tapasztalja meg a Kárpát-medence természetföldrajzi viszonyait, és a korabeli infrastruktúra fejlettségét, illetve fejletlenségét. A történelmi Magyarország mintegy 120 helysége került ábrázolásra, a játék fejlesztői hatféle erőforrással modellezték a kuruc hadigazdaságot, a játékos kiépítheti hadseregét, amelynek fenntartásához jövedelmeit használja fel. Az erőforrásokat a helységek szolgáltatják fejlettségüknek, földrajzi viszonyaiknak megfelelően, így a játék teljes képet nyújt az egyes történelmi régiók korabeli állapotáról. Szembesülni kell a járványokkal, az éhínségekkel, a fizetetten hadak fosztogatásaival, a rémhírek terjedésével, a politikai ellenfelek áskálódásával, vagy tehetségtelen, ám befolyásos tábornokok jelentette problémákkal. Lehetőség van a Habsburg-féllel való játékra is, így értékes tapasztalatokra lehet szert tenni a másik hadviselő szemszögéből is.
A győzelemhez ki kell találni a megfelelő stratégiát, meg kell találni az egyes tábornokok tehetségének megfelelő feladatokat, fel kell építeni a hadsereget a leghatékonyabb, és egyben legolcsóbb módon. Dönteni kell: magas adók vagy magas lelkesedés. Meg kell határozni mely területek adhatóak fel, melyeket kell minden áron megvédeni. A befolyáspontokkal való helyes gazdálkodással növelni lehet a fegyvermennyiséget, az újoncok számát, meg lehet gyorsítani a kiképzést, növelni lehet a lelkesedést, egyengetni lehet a tehetséges parancsnokok útját ..., de nem egyszerre, el kell dönteni, hogy az adott pillanatban mi a legfontosabb. A feladat nehéz, az erőforrások korlátozottak, az akadályok szinte leküzdhetetlenek, a győzelem pedig távoli - de elérhető!