Ferihegy régóta a régió első számú reptere lehetne
2006. február 3. 12:07
A Budapest Airport privatizációja két rekordot is megdöntött. A Múlt-kor körülnézett egy kicsit a magyar aviatika kezdeteinél és a főváros területén egykor üzemelt repülőtereken.
<
A fővárosi repterek múltja
Légiforgalom történet |
http://www.aeronews.hu/ |
Kolibri III, 1913. augusztus 20. |
Ma már csak illegális gyorsulási versenyek színhelye Mátyásföld reptere, bár az első hazai gépkocsikat (a Magotaxot és a Magomobilt) is kibocsátó helyszín a két háború között az első számú hazai repülőtérként a regionális központ szerepét játszotta az európai légiközlekedésben.
Repülőtér, 1914 |
Építészeti világszínvolnalat képviselt a Budaörsi reptér a harmincas évek végére elkészült korszerű épülete utascsarnokkal, étteremmel. A háború után egy ideig még a sportrepülés legfontosabb hazai helyszíneként ismertük, ám ma már csak a repülőnapokon látogatható.
Kádár János hazaérkezik Moszkvából a Ferihegyi repülőtéren, 1957 |