Múlt-kor.hu

Múlt-kor bolt: Itt vásárolhatsz termékeinkből 》

Kis magyar légitársaság-történet

2012. február 3. 13:34

<

Malév (1954-2012)

Magyarország 1954 novemberében, államközi szerződés keretében megvásárolta a szovjetek részesedését a Maszovletből, majd felszámolta a társaságot, ám még ugyanabban a hónapban megalapította az immár jelentős technikai bázison és tapasztalaton alapuló, önálló magyar légitársaságot, a Magyar Légiközlekedési Vállalatot.

A társaság elsősorban továbbra is belföldi járatokat üzemeltetett és a mezőgazdasági repülést segítette, de a gyarapodó számú államközi szerződéseknek köszönhetően az 1950-es évek derekától egyre több külföldi várost is elért személyszállító repülőivel. Az 1956-os forradalmat a Malév-flotta sértetlenül átvészelte.

A korai Li-2-es és Po-2-es Maszovlet-gépeket felváltották az Iljusinok: az 1957-től érkező Il-14-es, majd az 1960-tól behozott Il-18-as repülőkkel egyre távolabbra lehetett biztonságosan eljutni, így a hatvanas évek elejétől Párizs, Róma, London, Frankfurt és Athén is szerepelt az állomások között. Ugyanakkor a hatvanas évtized végéig a társaság megszüntette az egyre gazdaságtalanabb belföldi légiközlekedést.

Az első, Európán kívüli repülést az 1964-ben beindított kairói járat teljesítette. Az Iljusinokat az 1970-es években felváltották a Tupoljevek: 1969-től a Tu-134-esek, 1973-tól a Tu-154-esek. A Malév mai flottájának derékhadát 18 Boeing-gép alkotta.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?


	Kis magyar légitársaság-történet

Aktuális számunkat keresse az újságárusoknál vagy fizessen elő itt!

2024. tél: Szoknyával a politikában

Ízelítő a Magazinból

További friss hírek

Legolvasottabb cikkeink

Facebook Twitter Tumblr

 

Váltás az asztali verzióra