Háború és háború a Magnum fotóügynökség kiállításán
2011. szeptember 28. 12:41
Fegyveres konfliktusok és a második világháború képei láthatók a düsseldorfi NRW Kulturforum új tárlatán (Frontline-The Power of Pitures), ahol a Magnum fotóügynökség kilenc munkatársának képeit állították ki. Míg a régi csapatot Robert Capa, George Rodger, Henri Cartier-Bresson és David Seymour képviseli történelmi jelentőségű ikonikus képeivel, addig a fiatal generációt Thomas Dworzak, Dominic Nahr, Moises Saman, Peter van Agtmael, és Alex Majoli reprezentálja.
A Magnum ügynökséget Capa, Cartier-Bresson, Rodger és Seymour alapította 1947-ben. A humanista eszmék által vezérelt négy fiatal fotós az ügynökség megalapításával új fejezetet nyitott a fotóriport történetében, ugyanis ez volt az első eset, amikor a szakmabeliek együttesen állítottak fel egy céget, hogy munkáikat maguk adhassák el, és hogy biztosíthassák a függetlenségüket a médiától.
A kiállításon bemutatott korai Magnum fotók főképp a spanyol polgárháború és a második világégés idején készültek, de a tárlaton megtekinthetőek Cartier-Bresson filmjei is (Victoire de la vie, L'Espagne vivra, Le Retour). A fiatalabb alkotók képein a konfliktusok és forradalmak által sújtott Líbia, Egyiptom, Tunézia és Irak elevenedik meg. A tárlaton egy blog-falat is elhelyeztek, amelyhez a tartalmat a Deutshe Welle szolgáltatta. A fal bemutatja a kommunikáció új módját, a blogot, illetve a közösségi hálókat, amelyeken az amatőr fényképészek a konfliktus zónáiban készített fényképeket osztották meg.
A Frontline az NRW konfliktussal és háborúval foglalkozó kiállítássorozatának utolsó darabja, amely szeptember 24-től 2012. január 8-ig tekinthető meg.