10 tény az amerikai baby boom történetéről
2018. szeptember 12. 09:52 Múlt-kor
1. Az amerikai baby boom alatt, az 1946 és 1964 között született 76 millió gyermeknek köszönhetően az USA történetének legnagyobb lélekszámú generációja lépett színre.
2. A baby boom motorját az a több mint 10 millió amerikai világháborús veterán adta, akik hittek a haladásban és egy szebb jövőben; a harcokba belefáradt katonák a káosz és vérontás után végre normális életre és családra vágytak.
3. A baby boom nemcsak a második világháborús veteránok érdeme. A nagy családalapítási hullámhoz azok az idősebb amerikaiak is csatlakoztak, akik a nagy gazdasági válság idején, a kilátástalan időkben elzárkóztak a családalapítás és a gyermek vállalástól.
4. A gyermekvállalási kedv felszításához a propaganda is hozzájárult. Az unalomig szajkózott jelmondatnak, „felülmúlni a kommunistákat” egy célja volt: a születési arányszámok tekintetében lekörözni a „vörösöket”.
5- Az első amerikai elnök, aki a híres baby boom generációhoz tartozott az 1993-től 2001-ig hivatalban lévő Bill Clinton volt. Őt további „baby-boomer”-ek követtél az elnöki székben úgy, mint: George W. Bush, Barack Obama vagy Donald Trump.
6. A baby boom hozzájárult az amerikai külvárosok robbanásszerű fejlődéséhez. Az államilag támogatott, alacsony kamatú, a veteránok részére piacra dobott banki hiteleknek köszönhetően egy külvárosi ház megvásárlása kedvezőbb volt, mint egy belvárosi lakás bérlése.
7. Ami a nők szerepét illeti az 1950-es évek Amerikája visszatért a konzervatív irányvonalakhoz: a nők fő feladatának a gyermekszülést és a gyermeknevelést határozták meg.
8. A 1940-es évek közepétől a gyermekszülések száma évről évre növekedett. A születések száma 1954-ben meghaladta a 4 milliót, ez a trend egészen 1965-ig folytatódott.
9. A baby boom megteremtette a fogyasztás kultuszát. A gyárak nagytömegű áruval árasztották el a polgárokat az áruházak polcain megjelentek a mosógépek, a légkondicionáló és szárító berendezések, a műanyagból készült tömegtermékek, a mirelit áruk, és persze a televíziók is.
10. A nyugdíjas korba lépett „baby-boomer”-ek manapság leginkább az egészségükre, különféle wellness szolgáltatásokra és utazásra költenek.