Múlt-kor.hu

Számítógépes játékban elevenednek meg az 1979-es iráni események

Számítógépes játékban elevenednek meg az 1979-es iráni események

2011. augusztus 15. 10:44

Az ismert számítógépes játék, a GTA-sorozat szerzőinek következő projektje Iránba kalauzol, ahol a váltakozó karakterekkel mi magunk élhetjük át az 1979-es forradalmi eseményeket.

Vice City. San Andreas. Liberty City – és Teherán. Három közülük a világszerte 100 millió darabban elkelt Grand Theft Auto (GTA) számítógépes játék helyszíne, míg az utóbbi többek között a vitatott nukleáris programjáról és elnökének, Mahmúd Ahmadenizsád antiszemita kirohanásairól ismert. Ha azonban Navid Khonsari elképzelései megvalósulnak, a perzsa ország fővárosa sem lesz többé ismeretlen a játékok szerelmeseinek.

A GTA-sorozat iráni származású igazgatójának elképzelései szerint új játéka címe a következő lesz: „1979. Nincsenek jó fiúk.” Az év az amerikai nagykövetségen túszul ejtett foglyokra, valamint Mohammad Reza Pahlavi diktáror hatalmának megdöntésére utal. Az események narratívája végig jelen lesz a játékon, a karakterekkel pedig újra átélhetjük a forradalmi iszlamista állam megszületésének mozzanatait.

„Azt akartam, hogy az emberek megértsék a történet morális kétértelműségét; ez egy olyan ország, ahol az emberek különböző dolgokban hisznek és eltérő álláspontot képviselnek” – nyilatkozta a 41 éves szakember. „Iránban felnőve az ország mindkét arcát láttam” – tette hozzá a GTA-főnök. A sah elűzése után Khonsari és családja Kanadába, onnan az Egyesült Államokba menekült; a rendezőnek tanuló férfi előbb a Rockstar Games-nél helyezkedett el, később pedig feleségével együtt megalapította az iNKstories játékfejlesztő céget.

A játék elején az amerikai-iráni fordítónak ki kell szabadítania a nagykövetségen túszul ejtett amerikaiakat, amire három módja nyílik: az amerikai hadsereggel egy helikopter segítségével, Szaddám Huszein csapataival az iraki, vagy a tálibokkal az afgán határon keresztül. Amint sikerül bejutni az országba, a játékos ellenzéki diákaktivista lesz, aki ugyan megdönti a gyűlölt shah uralmát, de elégedetlen lesz az új rezsim fanatizmusával is. A karakter végig változik, egy valami azonban állandó: a játékos folyamatosan morális kihívásokkal találkozik szembe – megtámadja a nagykövetséget, vagy inkább az amerikaiaktól védje meg azt.

Ugyan a játék fejlesztése még az elején tart, Khonsari bizakodó; a cég igazgatója további történelmi sorozatok gyártását tervezi, szeretné Noriega Panamáját, illetve Kadhafi Líbiáját is közelebb hozni egy népszerű számítógépes játék segítségével.

Számítógépes játékban elevenednek meg az 1979-es iráni események

Aktuális számunkat keresse az újságárusoknál vagy fizessen elő itt!

2018. ősz: Legendás apák és fiúk

Ízelítő a Magazinból

Legolvasottabb cikkeink

Facebook Twitter Tumblr

 

Váltás az asztali verzióra